Нове відкриття може допомогти здобути перемогу над діабетом 2-го типу

Опубликованно 12.02.2018 02:20

Нове відкриття може допомогти здобути перемогу над діабетом 2-го типу

Нове відкриття про те, як саме інсулін переміщається в крові, може допомогти перемогти резистентність до інсуліну й діабет 2 типу. Вчені з університету Вандербільта досліджували шлях інсуліну з кровотоку в м'язові клітини мишей, застосовуючи новий метод мікроскопії та математичне моделювання для відстеження процесу переміщення інсуліну через стінки судин. Механізм перенесення інсуліну виявився не таким, як вважалося раніше.

Інсулін – це гормон, який допомагає клітинам перетворювати глюкозу в енергію. Якщо клітини перестають реагувати на інсулін, розвивається діабет 2-го типу. Точні причини стійкості до інсуліну невідомі, але вчені вважають, що ризик її розвитку підвищують недолік фізичної активності і зайва вага.

Команда дослідників розповідає: здатність інсуліну стимулювати поглинання глюкози в м'язових клітинах залежить від швидкості, з якою гормон проникає через ендотелій – внутрішній шар клітин, що вистилає стінки судин. Раніше вважалося, що на дану швидкість впливає концентрація інсуліну в крові і наявність інсулінових рецепторів на ендотеліальних клітинах. Але, як виявилося, це не так.

Висновки вчених допоможуть у розробці нових методів боротьби з діабетом 2-го типу.